مهم‌ترین اصول طراحی گرافیک

مهم‌ترین اصول طراحی گرافیک

تصویر مربوط به نقشهٔ راه و اصول طراحی گرافیک

شما می‌توانید نکات مهمِ این مقاله را در استوری‌های زیر ببینید👇

مقدمه

یک خوش‌آمدگویی گرم و صمیمی به همۀ هنرمندان و خلاق‌های آینده💡

اگر عاشق ترکیب رنگ‌ها، خلق طرح‌های چشمگیر و ساختن دنیایی بصری هستی، جای درستی اومدی. طراحی گرافیک می‌تونه دنیای هیجان‌انگیزی برای شما باشه🤩

ما شما رو با مهم‌ترین اصول طراحی گرافیک و رازهایی که طراحان حرفه‌ای رو موفق می‌کنه آشنا می‌کنیم. پس آماده باشید که قراره یه مقالهٔ جذاب رو با هم بخونیم🌟

 

 

طراحی گرافیک چیست؟

تصویر مربوط به طراحی گرافیک چیست

طراحی گرافیک همون هنر دیدن و نشان دادن دنیاست. یا همون هنر حرف زدن بدون کلمه که در عین حال، همه، منظور شما رو متوجه بشن. یعنی می‌تونی با استفاده از اصول طراحی گرافیک و ایجاد و ترکیب عناصر بصری مانند تصاویر، رنگ‌ها و متن، یه پیام یا احساس رو خیلی قشنگ و تاثیرگذار به مخاطب برسونی.

طراحی گرافیک یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین حوزه‌های هنریه که به شما این امکان رو میده تا احساسات و ایده‌هاتون رو به صورت بصری بیان کنید.

تو دنیای دیجیتال امروز، هر کسب‌وکاری به یک طراح گرافیک نیاز داره، این هنر در بسیاری از زمینه‌ها مانند: طراحی لوگو، تبلیغات، بسته‌بندی محصولات، کارت ویزیت، بروشورها، بیلبوردهای بزرگ شهری، رسانه‌های اجتماعی، طراحی وب‌سایت یا اپلیکیشن و… کاربرد داره و همهٔ این موارد از اصول طراحی گرافیک تبعیت می‌کنند و حاصل ذهن خلاق یک طراح گرافیکه و می‌تونه تأثیر عمیقی بر مخاطب بذاره و به کسب‌وکارها کمک کنه تا برند و هویتشون رو شکل بدن.

با یادگیری طراحی گرافیک، می‌تونی به عنوان یک طراح مستقل یا در یک شرکت مشغول به کار بشی.

 

تصویر مربوط به نمودار گرافیکی و اینفوگرافی اهمیت اصول طراحی گرافیک در دنیای کسب و کار و زندگی روزمره

 

چرا اصول طراحی گرافیک انقدر مهمه؟

تصویر مربوط به چرا طراحی گرافیک انقدر مهمه؟

اگر دقت کرده باشی در کتاب‌های درسی و سایر کتاب‌ها که مطالعه می‌کنی، جاهایی که پر از متن و نوشته هست، بعد از مدتی ممکنه خسته بشی و کتاب و محتواش برات کسل‌کننده بشه، ولی وقتی به قسمت‌ها یا صفحاتی میرسی که شامل جدول، عکس، نمودار و… است، ناخودآگاه توجهت جلب میشه و تمایل بیشتری برای نگاه و بررسیِ اون قسمت پیدا می‌کنی.

جالب اینجاست اگر اون تصویر یا جدول، سیاه و سفید باشه، درسته که توجهت رو جلب میکنه ولی بازم شاید خیلی برات جذاب نباشه، ولی وقتی همون تصویر یا جدول، رنگی باشه، توجه و تمایلت رو بیشتر به بررسی و مطالعهٔ اون قسمت جلب میکنه. به اضافهٔ اینکه در تصاویر، نمودارها، جداول و… خیلی راحت‌تر و سریع‌تر میشه منظور رو به مخاطب رسوند و نیاز به کلی متن و پاراگراف و… نیست.

در نتیجه، محتوا در زمان کمتر و به شکلی جذاب‌تر برای خواننده یا بیننده در نظر گرفته میشه.

پس دنیای طرح و رنگ و گرافیک رو اصلاً دست کم نگیر که به‌خصوص در زمان ما که عصر سرعت و تکنولوژی هست، هرچقدر بتونی با تبعیت از اصول طراحی گرافیک، محتوای خودت رو سریع‌تر و جذاب‌تر به مخاطب، مشتریان و کاربران برسونی، موفق‌تر خواهی بود.

به این آمار دقت کن👇

٪۹۰ اطلاعاتی که مغز ما پردازش می‌کنه تصویری هست (منبع: MIT)
طرح‌های خوب می‌تونن تا ۴۰٪ فروش رو افزایش بدن (منبع: NNGroup)

 

 

ابزارهای مورد نیاز

تصویر مربوط به ابزارهای مورد نیاز طراحی گرافیک

هر کار و تخصصی، نیاز به یک سری ابزار و وسایل برای شروع و انجام کار داره، برای طراحی گرافیک هم علاه بر داشتنِ استعداد و ذوق هنری و خلاقیت، به ابزارهای مناسبی هم نیاز داری تا به درستی بتونی اصول طراحی گرافیک رو پیاده‌سازی کنی و با کمک این ابزارها ایده‌هات رو پیاده‌سازی کنی.

ابزارهایی مانند: قلم نوری (البته برای طراحانِ حرفه‌ای و طراحی‌های حرفه‌ای‌تر)، کامپیوتر با گرافیک و رم نسبتاً بالا، موبایل میان‌رده، کتاب‌هایی در زمینه‌های بازاریابی، روان‌شناسی، اصول چاپ و بسته‌بندی، روان‌شناسی رنگ‌ها، پالت رنگ‌ها و…

همچنین نرم‌افزارهایی که از محبوب‌ترین ابزارها هستند مانند:

  • GIMP (مخصوص سیستم‌عامل لینوکس) یا فتوشاپ (Photoshop) برای ویرایش عکس، طراحی پوستر، بروشور و…
  • ایلستریتور (Illustrator) یا کورل دراو (Corel Draw) برای طراحی لوگو، طراحی کاراکترها یا شخصیت‌های کارتونی، طراحی بسته‌بندی محصولات و… و کلاً طرح‌های با کیفیت (بُرداری ، وِکتور).
  • ایندیزاین (InDesign) برای صفحه‌آراییِ مجله، کتاب و…
  • ابزارهای آنلاین مانند Canva و Figma نیز مناسب کارهای مختلف طراحی هستند.

 

 

چک‌لیست رازهای موفقیت و نقشهٔ راه اصول طراحی گرافیک

تصویر مربوط به چک‌لیست نقشهٔ راه و اصول طراحی گرافیک

یادگیری اصول طراحی گرافیک یکی از مهم‌ترین مراحل در آموزش طراحی گرافیکه و برای اینکه طراحی‌هات حرفه‌ای بشن، باید این رازهای طلایی رو بدونی و رعایت کنی:

  • ترکیب‌بندی: نحوهٔ چیدمان عناصر در یک طراحی را مشخص می‌کند.
  • قانون یک‌سوم: تصویر رو به ۹ قسمت تقسیم کن و مهم‌ترین عنصر رو روی خطوط تقاطع قرار بده.
  • خطوط راهنما: چشم رو به سمت نقطهٔ کانونی هدایت کن.
  • رنگ‌شناسی: تئوری رنگ‌ها و جادوی ترکیب و انتخاب رنگ‌ها و کلاً روان‌شناسی رنگ‌ها رو جدی بگیر، خوب یاد بگیر و رعایت کن به گونه‌ای که احساسات خاصی رو در طراحی‌هات منتقل کنه. مثلاً سبز و آبی: طبیعت، آرامش، سلامتی – مشکی: لوکس، مدرن، غم – قرمز و نارنجی: هیجان، انرژیک، اکتیو – و… .
  • تایپوگرافی: انتخاب و استفاده از فونت‌ها به صورت مناسب و جذاب. (اشتباه رایج مبتدی‌ها: استفاده از بیش از ۳ فونت در یک طرح)
  • فضای خالی (فضای منفی – فضای سفید): بعضی‌ها فکر می‌کنن هرچی صفحه رو پر کنن بهتره، اما فضای خالی به طراحی  نظم میده و طرح رو شلوغ نمی‌کنه، حتی خوانایی رو هم افزایش میده. همچنین استفاده از فضای خالی برای ایجاد تعادل و زیبایی در طراحی استفاده میشه.
  • توازن: ایجاد تعادل بین عناصر مختلف در طراحی.
  • تضاد: استفاده از تضاد رنگ‌ها و اشکال برای جلب توجه.
  • تکرار: استفاده از عناصر تکراری برای ایجاد هماهنگی و انسجام.
  • سازگاری:از اینکه تمام عناصرِ طراحی با یکدیگر هماهنگ هستند اطمینان حاصل کن.
  • فاصله‌گذاری: برای افزایش خوانایی، بین عناصر، فاصلهٔ مناسب ایجاد کن.
  • تعادل: به دو نوع متقارن و نامتقارن تقسیم میشه، یعنی عناصر طراحی رو به‌طور مناسب بچینی و توزیع کنی.
  • کنتراست: یعنی تفاوت مشخص بین عناصر و رنگ‌ها که چشمت رو می‌گیره و باعث جلب توجه میشه. مثلاً: مشکی روی سفید، رنگ گرم مثل قرمز روی رنگ سرد آبی.
  • سلسله‌مراتب: اولویت‌بندی کن، مهم‌ترین عنصر باید اول دیده بشه. مثلاً در یک پوستر: – عنوان، باید بزرگ‌تر و پررنگ‌تر ولی توضیحات، کوچیک‌تر باشند.
  • هماهنگی: همه‌چیز باید باهم جور و یکپارچه باشن. رنگ‌ها، فونت‌ها و المان‌ها باید با هم یک‌دست باشن و با هویت برند همخوانی داشته باشن. مثلاً یک طرح کودکانه نباید از فونت‌های رسمی استفاده کنه.
  • قانون ۶۰-۳۰-۱۰ : ۶۰٪ رنگ اصلی (مثلاً بنفش). – ۳۰٪ رنگ ثانویه (مثلاً سفید). – ۱۰٪ رنگ تأکیدی (مثلاً مشکی). (که در همین وب‌سایت وب کار گستر از این قانون استفاده کردیم)

  • تصاویرِ با کیفیت انتخاب کن: استفاده از عکس‌های پیکسلی مثل اینه که تو مهمونی با پیژامه حاضر بشی🤦😅😔😳 از وب‌سایت‌های آنلاین یا با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعیِ تولید عکس، تصاویر باکیفیت دانلود کن.

  • به‌روز بودن: هر چندوقت یک بار ترندهای جدید رو چک کن، ترندها هرسال عوض میشن، پس دنبال رنگ سال و سبک‌های جدید باش.

  • انتقادپذیری: از بقیه درخواست کن نظر بدن، حتی انتقادها می‌تونن باعث پیشرفتت بشن.

  • یادگیری: سعی کن مدام در حال آموزش‌دیدن و یادگیری باشی.

  • تمرین: سعی کن هر روز یک طراحی کوچیک انجام بدی و تمرین رو هرگز متوقف نکن.

  • نمونه‌کار: بعد از چند طرح خوب، رزومهٔ خودت رو تو فضای مجازی بساز و خودت رو تو فضای آنلاین معرفی کن و نمونه‌کارهات رو در معرض نمایش قرار بده.

  • درآمد: اول پروژه‌های کوچیک قبول کن، انجامشون بده و تجربه و مهارت کسب کن و کم‌کم، پروژه‌ها و قیمت رو افزایش بده.

 

تصویر مربوط به /home/afshink/رومیزی/نمودار گرافیکی و اینفوگرافی اصول طراحی گرافیک.jpg

 

منابع آموزشی برای یادگیری طراحی گرافیک

تصویر مربوط به منابع آموزشی برای یادگیری طراحی گرافیک

کار در دفاتر یا شرکت‌های طراحی و تبلیغاتی به صورت کارورزی یا کارآموزی میتونه خیلی در پیشرفتت کمک کننده باشه. (هم سرعتت بالاتر میره و هم بازار رو یاد می‌گیری و هم مشتری‌ها می‌شناسنت و کم کم سرشناس میشی)

کتاب‌های مرتبط با طراحی گرافیک میتونه به شما در یادگیری اصول طراحی گرافیک کمک کنه.

همچنین می‌تونی در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشیِ حضوری یا آنلاین شرکت کنی و مدام در حال یادگیری باشی.

منابع آموزشی آنلاین هم که دیگه تو این دوره زمونه یکی از مهم‌ترین منابع به‌شمار میان. وب‌سایت‌هایی مانند:

Snappa

دومینگو

فرادرس

dribbble

عصر انتظار

LinkedIn Learning

همچنین همین وب‌سایت ما 😉 وب کار گسترfavicon تصویر نمادک سایت که مشغول مطالعش هستی مرکز آموزشي خوبی برات به‌حساب میاد، ما در وب‌سایتمون تلاشمون رو می‌کنیم تا آموزش‌های کاربردی، جذاب و در عین حال ساده و کاربردی رو به شما ارائه بدیم.

 

تمرین و تجربهٔ عملی

تصویر مربوط به تمرین و تجربهٔ عملی در طراحی گرافیک

در هرکاری تمرین و تکرار نکتهٔ کلیدی در یادگیری و متخصص شدن در اون حوزه به حساب میاد، با تمرین و تکرار، یک فن یا تخصص ملکهٔ ذهن میشه، در یادگیری اصول طراحی گرافیک هم تمرین یکی از مهم‌ترین عوامله. سعی کن پروژه‌های کوچیک رو شروع کنی و به تدریج به پروژه‌های بزرگ‌تر برسی. می‌تونی خودت رو به چالش بکشی و طراح‌های مختلف رو آزمون و خطا کنی، با دیگر طراحان ارتباط برقرار کنی و… .

در ابتدا که کم‌تجربه هستی و خیلی مهارت نداری، کپی‌کاری از طرح‌های مختلف کمکت می‌کنه تکنیک‌ها رو یاد بگیری. (البته به هیچ‌وجه چنین طرح‌های کپی‌کاری شده رو در فضای مجازی منتشر نکن یا نفروش، چون ممکنه با نقض قانون کپی‌رایت، دچار دردسر بشی و دچار تبعات ناشی از عدم رعایت این قانون بشی و مجبور به جریمه‌های مختلف و از بین رفتن اعتبارت بشی). آموزش قوانین فضای مجازی و کسب‌وکار آنلاین

کم‌کم سعی کن اصول طراحی گرافیک رو در پروژه‌های واقعی به‌کار ببری و انجام بدی و با چالش‌های مختلف روبه‌رو بشی. می‌تونی از دوستات یا خانواده درخواست کنی که برای اونها طراحی کنی، در مسابقاتِ طراحی و پروژه‌های داوطلبانه شرکت کنی. این کار کمک می‌کنه تا تجربهٔ عملی کسب کنی و مهارت‌هات رو تقویت کنی.

الهام‌گیری از طبیعت هم یکی از راه‌های افزایش مهارت و خلاقیته، می‌تونی به طبیعت، پارک‌ها، معماری و هنرهای مختلف نگاه کنی و از زیبایی‌های اونها الهام بگیری. همچنین به گالری‌ها و نمایشگاه‌های هنری سر بزن، مشاهدهٔ کارهای هنرمندان و طراحانِ دیگه می‌تونه به تو ایده‌های جدیدی بده.

سعی کن از تصاویر، اشکال و زیبایی‌های اطرافت الهام بگیری و اون‌ها رو با کمی تغییر و با استفاده از اصول طراحی گرافیک طراحیشون کنی.

در صورت امکان سعی کن هر روز یه چیز جدید طراحی کنی، حتی یه آیکون یا کارت ویزیت ساده.

 

تصویر مربوط به نمودار گرافیکی و اینفوگرافی استراتژی‌های یادگیری طراحی گرافیک

 

مشاغل و کاربردهای طراحی گرافیک

تصویر مربوط به مشاغل و کاربردهای طراحی گرافیک

دنیای طراحی گرافیک یکی از پرطرفدارترین و زیباترین حوزه‌های خلاقانهٔ دنیای هنر به حساب میاد، سرشار از فرصت‌های متنوع برای تخصص‌یابی و کسب درآمده و با پیشرفت فناوری‌های طراحی دیجیتال، امکان فعالیت در زمینه‌های متنوع‌تری هم فراهم شده.

ما در اینجا مهم‌ترین شاخه‌های طراحی گرافیک رو برات توضیح میدیم و معرفی می‌کنیم:

  • طراحی لوگو، برندینگ و هویت بصری: طراحی یک لوگوی منحصر‌به‌فرد برای ایجاد یک هویت بصری و حرفه‌ای در بازارِ کار، ستون اصلی موفقیت یک کسب‌وکار محسوب میشه و شامل انتخاب رنگ‌ها، تایپوگرافی، ارتباط معنایی و مفهومیِ لوگو با کسب‌وکار و اصول طراحی گرافیکه که به تثبیت تصویر ماندگار از یک کسب‌وکار یا محصول کمک می‌کنه.
  • تبلیغات و بازاریابی: از طراحی پوسترها، کارت ویزیت و بنرهای تبلیغاتی گرفته تا بیلبوردهای خلاقانه، نقش اصول طراحی گرافیک در تبلیغات، غیر قابل‌ انکاره. این هنر به برندها و صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کنه تا پیام‌هاشون رو به صورت بصری و تأثیرگذار به مخاطباشون منتقل کنند.
  • طراحی رابط کاربری (UI) برای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها: با رشد سریع و روزافزون کسب‌وکارهای اینترنتی و اپلیکیشن‌های موبایل، طراحی رابط کاربری به یک مهارت ضروری تبدیل شده. هدف اصلی این شاخه، خلق وب‌سایت‌های زیبا و جذاب برای کاربران از طریق طراحی بصری صفحاتِ وب و اپلیکیشن‌هاست.
  • چاپ و نشر (کتاب، مجله، بروشور): با اینکه دنیای دیجیتال و فضای مجازی، جای دنیای چاپ و کاغذ و… رو گرفته، ولی گاهی صنعت چاپ همچنان یکی از بخش‌های مهم طراحی گرافیک حساب میشه. صفحه‌آراییِ کتاب‌ها و مجلات، طراحی بروشورها، کاتالوگ‌ها و سایر محتوای چاپی، تأثیر بسزایی در انتقال اطلاعات و جلب توجه مخاطب داره.
      حتی اگر کتاب‌ها یا مجلاتِ چاپی رو هم در نظر نگیریم، ولی برای ایجاد کتاب‌ها و مجله‌های الکترونیکی (PDF) و صفحه‌آرایی اونها، باز هم نیاز به یک طراح حرفه‌ای گرافیک در این زمینه هستیم که اصول طراحی گرافیک رو به خوبی بلد باشه. همچنین برای کاورِ این کتاب‌ها یا مجله‌های اینترنتی هم به همین ترتیب یک جلد جذاب میتونه مخاطب رو به مطالعهٔ یک کتاب یا مجله ترغیب کنه. که این موضوع نقش مهمی در درک بهتر محتوا و ایجاد تجربهٔ بصری لذت‌بخش برای کاربران، مخاطبان و مشتریان داره.
  • موشن گرافیک (انیمیشن‌های کوتاه): انیمیشن‌ها یکی از روش‌های جذاب برای انتقال پیام‌های تبلیغاتی، آموزشی و سرگرمی حساب میشن که امروزه کسب‌وکارها خیلی به این مورد نیاز دارند و ازش استفاده می‌کنن. موشن گرافیک در ویدئوهای تبلیغاتی، معرفی برندها و حتی تولید محتوای آموزشی کاربرد گسترده‌ای داره.
  • بسته‌بندی محصولات: بسته‌بندی نه‌تنها نقش محافظتی داره، بلکه طراحی بسته‌بندی یکی از اصلی‌ترین عوامل در جذب مشتریان و ایجاد تجربهٔ بصری جذاب برای محصولات به شمار میره. طراحی خلاقانه و استفاده از اصول طراحی گرافیک در بسته‌بندی میتونه تأثیر زیادی در جلب نظر و رضایت مشتری و فروش یه محصول داشته باشه.

 

تصویر مربوط به نمودار گرافیکی و اینفوگرافی مقایسهٔ شاخه‌های طراحی گرافیک

 

هر یک از این زمینه‌های کاری میتونه فرصتی عالی رو برای رشد حرفه‌ای و کسب درآمد ایجاد کنه. اگر علاقه‌مند به یادگیری و فعالیت در این حوزه هستی، میتونی با تمرین و یادگیری و استفاده از اصول طراحی گرافیک و استفاده از ابزارهای تخصصیِ این حوزه که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، مهارت‌های خودت رو به سطح حرفه‌ای ارتقا بدی و وارد بازار کار بشی و درآمد کسب کنی.

ما در وب‌سایتfavicon تصویر نمادک سایتوب کار گسترfavicon تصویر نمادک سایتبا افتخار کنارت هستیم تا با آموزش‌های به‌روز در این حوزه، مسیر پیشرفتت رو هموار کنیم. پس همیشه همراه ما باش و با آموزش‌های ما این مسیرِ پیشرفت رو طی کن و باعث افتخار ما و خودت بشو. یادت نره اگر به موفقیت و موقعیت‌ها و فرصت‌های خوب شغلی و تخصصی رسیدی 😉💪 یادی از ما کنی و ما رو فراموش نکنی 😊

راستی یه آمار جالب👇
Adobe گزارش داده ۷۳٪ 😯 از کسب‌وکارها با استخدام طراحان گرافیک، فروششون رو افزایش دادن 📈

 

تصویر مربوط به نمودار گرافیکی و اینفوگرافی مسیر یادگیری طراحی گرافیک

 

آیندۀ طراحی گرافیک

تصویر مربوط به آیندهٔ طراحی گرافیک

با پیشرفت فناوری‌های دیجیتال، ترندها یا روندهای جدیدی ظاهر میشن که هم جلوه‌های بصری رو تغییر میدن و هم باعث اهمیت بیشتر یادگیری اصول طراحی گرافیک میشن و روش‌های تعامل کاربران با دنیای طراحی و کسب‌وکارها رو هم تغییر میدن.

ما در اینجا برخی از مهم‌ترین روندهای جدید و به‌روزِ طراحی گرافیک رو بررسی می‌کنیم تا بیشتر با اهمیت اصول طراحی گرافیک به‌خصوص در آینده‌ای نزدیک آشنا بشی.

طراحی سه‌بعدی و متا (مخصوص واقعیت مجازی) در سال‌های اخیر، محبوبیت زیادی پیدا کرده، به‌ویژه با ورود فناوری‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) به دنیای دیجیتال. این نوع طراحی به کاربران تجربه‌ای عمیق‌تر و جذاب‌تر ارائه میده که کاربردهاسس مانند: طراحی محیط‌های واقعیت مجازی، مدل‌سازی محصولات، تبلیغات سه‌بعدی و جلوه‌های بصری پیچیده برای بازی‌های ویدئویی است.

مینیمالیسم (کمتر، بیشتره) سبک مینیمال یکی از اصلی‌ترین و زیباترین اصول طراحی گرافیک رو داره، به این حالت که طرحی خلوت، همراه با عناصری با ظاهر ساده طراحی میشن که حس سبکی و سادگی و عمق بیشتری به طرح میدن. در کل، این سبک بر سادگی، فضای خالی، محدودیت رنگ‌ها تأکید داره و در رابط کاربری، برندینگ و تبلیغات نیز مورد استفاده قرار می‌گیره و حس تعامل و ارتباط کاربر رو بهینه می‌کنه.

طراحی با هوش مصنوعی هم خیلی سریع داره جای خودش رو به دنیای طراحی گرافیک باز میکنه، حتی در وب‌سایت ما که الآن در حال مطالعش هستی هم همانطور که مشاهده میکنی، از تصاویر ایجاد شده با هوش مصنوعی برای عکس‌های مقالاتمون استفاده کردیم. خوبیِ این کار اینه که اولاً تصاویر، با کیفیت هستند، دوماً تصاویر، جدید و تازه خلق و ایجاد میشن و نگرانی بابت قانون کپی‌رایت نداریم.

میتونی از هوش مصنوعی برای تولید سریع طرح‌های اولیه، الهام‌گیری از سبک‌های مختلف و ایجاد جلوه‌های بصری پیچیده استفاده کنی.

این فناوری کار طراحان رو بسیار ساده‌تر و امکانات جدیدی برای خلق آثار منحصر‌به‌فرد به‌وجود آورده.

در نهایت، دنیای طراحی گرافیک همیشه در حال تحوله و طراحان با استفاده از اصول طراحی گرافیک می‌تونن تخصص و توانایی و آثارشون رو به سطح بالاتری برسونن.

حالا نوبت توئه 😉 که خودت رو برای این دنیای رنگارنگ و زیبا آماده کنی و یکی از گرافیست‌های آینده بشی، پس تنبلی یا ترس رو بزار کنار و با استفاده از اصول طراحی گرافیک ، طراحی رو شروع کن، اشتباه کن، یاد بگیر و تبدیل به یک طراح و گرافیست حرفه‌ای بشو🎨

 

 

جمع‌بندی

اصول طراحی گرافیک مثل اصول یادگیری دوچرخه‌سواری یا شنا می‌مونه. اول ممکنه اذیت بشی یا به اصطلاح دست و پات رو گم کنی و کند پیش بری، ولی وقتی یاد بگیری، دیگه هیچ‌وقت فراموشش نمی‌کنی. مهم اینه که شروع کنی و ادامه بدی. همین امروز اولین طرحتو بزن و کم‌کم پیشرفت کن و بازار کار و دنیای طراحی گرافیک رو با خلاقیتت شگفت‌زده کن 🎨✨تو میتونی💪باید بتونی

یادگیری اصول طراحی گرافیک یک دنیای هیجان‌انگیز و خلاقانه است که به تو این امکان را میده تا ایده‌های خودت رو به واقعیت تبدیل کنی. با یادگیری اصول طراحی گرافیک، استفاده از ابزارهای مناسب و تمرین مداوم، میتونی به یک طراح گرافیک حرفه‌ای تبدیل بشی. پس با قدرت شروع کن و یاد بگیر و یاد بده.

 

 

منابع

دیزیار

رشدانا

ویکی‌پدیا

نشرآنلاین

ایران فاندر

سریع آسان

کیارا آکادمی

مجله فرادرس

استودیو ایکاس

مجتمع فنی تهران